MP23.jpg

Ich will bei dir Stehen
Het mooiste uit de Matthäus passion

Voor zangers met en zonder dementie!

5 jaar Matthäus Passion

Dit jaar bestaan de Participatiekoren vijf jaar en natuurlijk zingen wij ook in 2023 weer de hoogtepunten uit de Matthäus Passion. Zing met ons mee in Haarlem, Bussum of Delft!

Lees meer anker

Elke zangliefhebber kan meedoen!

Heb je een haperend brein en wil je eindelijk weer samen zingen? Of ben je een ervaren amateurzanger en wil jij iemand met dementie een steuntje in de rug geven? Meld je dan nu aan en zing met ons de hoogtepunten uit de Matthäus Passion mee!

In het Participatiekoor zingen mensen met dementie samen met ervaren koorzangers zonder dementie. Deze laatsten fungeren als mantelzangers . Zij steunen de zangers met een haperend brein. Dit gebeurt in vaste koppels die, indien gewenst ook samen met jou thuis oefenen.

Zing jij al samen met een mantelzanger? Dan kun je je als duo aanmelden. Is dat nog niet het geval, meld je dan aan als zanger met dementie of als mantelzanger. Na je aanmelding stellen we je jullie aan elkaar voor!

Meer zang, minder zorg!

Hoe mooi is het om weer samen in een oratoriumkoor te zingen en een concert te geven? En of je nu veel of weinig koorervaring hebt, is niet belangrijk. Plezier in samen zingen staat bij ons voorop. En je staat er niet alleen voor. Want in het Participatiekoor krijg je alle ondersteuning die je nodig hebt om lekker mee te kunnen zingen. Meer dan 500 andere zangliefhebbers met dementie en hun mantelzangers gingen je al voor. Allemaal delen ze dezelfde ervaring: in het Participatiekoor doe je mee, zangervaring of niet! Kijk hiernaast naar de trailer van onze documentaire Als klanken kleuren voor een sneak preview waarom samen in het Participatiekoor de Matthäus Passion zingen zo fijn is.

Mantelzanger_mathaus_passion.jpg

Hoe en wanneer wordt gezongen?

We zingen weer gewoon in de repetitielokalen. Je kunt vanaf nu februari meezingen in het Participatiekoor in Haarlem, Bussum en Delft.

De repetities beginnen in februari. Bekijk hier het programma-overzicht per stad

Tijdens repetities zing je samen met een mantelzanger. Hij of zij helpt je met het instuderen van de muziek. Na aanmelding krijg je ook toegang tot de oefenbestanden op onze website. Als je moeite hebt met het bedienen van een computer dan helpt je mantelzanger je daarbij en kun je ook samen thuis zingen.

Bekijk hier het programma-overzicht per stad.

Waar werk je naar toe?

Onder leiding van onze dirigenten en samen met je mantelzanger werken we toe naar een serie prachtige concerten. Elk Participatiekoor geeft, samen met een professioneel Mantelorkest, haar eigen concert.

De concertdata zijn:

Hilversum : zaterdag 25 maart, 20:00 uur, Bethlehemkerk Hilversum

Delft : vrijdag 31 maart, 20:00 uur, locatie volgt

Haarlem : zondag 2 april, 15:00 uur, locatie volgt

Omdat alle Participatiekoren dezelfde koren en koralen uit de Matthäus Passion zingen kun je er ook voor kiezen om aan meerdere concerten deel te nemen! Hoe leuk zou het zijn om op tournee te gaan?! Maar je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om alleen in met jouw eigen Participatiekoor een concert te geven, maar die keuze hoef je nu nog niet te maken.

Wat kost het en wat krijg je?

Deelname kost € 75, voor mantelzangers is het gratis. Daar zit in:

• Je eigen mantelzanger met wie jij samen zingt

• Zangboek en online oefenmateriaal

• 6 repetities met dirigent

• Wekelijks vragenuurtje met onze dirigent en onze coaches.

• Onvergetelijk meezing-concert met het Participatiekoor, onder begeleiding van een professioneel Mantelorkest.

Klik hier voor het complete programma met data en tijden.

De_Matthäus_Passion.jpeg
Aanmeldblokken

Meld je nu hier aan:

Franc Jansen - testimonial 1 meezingen met dementie.tiff

Zangers met dementie

Zing lekker mee!

Van zingen word je blij en je wordt volledig ondersteund. Doe daarom ook mee! Na je aanmelding stellen we je voor aan een mantelzanger.

muziektherapie.jpg

Mantelzangers

Zing en coach mee!

Hou je van zingen en andere mensen helpen? Doe dan ook mee! Na je aanmelding stellen we je voor aan een zanger met dementie.

doelstelling.jpg

Duo's van beiden

Zing samen mee!

Zingen jullie al samen? Dat is top! Meld je dan samen aan als duo. Na aanmelding ontvang je direct alle materialen ter ondersteuning.

Onze partners